Vormgeving
Helder en herkenbaar
De vormgeving wordt voor een belangrijk
deel bepaald door doelen en doelgroep. Toch moet ook het
onverwachte in het ontwerpproces een eigen plaats hebben.
Uiteindelijk moet er iets unieks tot stand komen. Het ontwerp
moet helder en herkenbaar zijn, maar juist onder dat herkenbare
moet iets ondefinieerbaar zitten.
Daar zit het unieke dat de interesse van de kijker vasthoud. Het ontwerp en daarbij
horende gevoel bepalen het gezicht van de organisatie. Daarom moet het goed aansluiten
bij de organisatiecultuur.
|
Huisstijl
Presentatie
De huisstijl van een organisatie of bedrijf is een consistente presentatie naar
buiten toe, vaak de eerste kennismaking voor klanten en belangrijk voor de
uitstraling.
|
Logo
Consistent
Een huisstijl kan bestaan uit een logo: een
standaardindeling, lettertype, letterafmeting, kleuren en andere
vormgevingselementen. Deze worden consistent gebruikt in presentaties
of op briefpapier, visitekaartjes, offertes, facturen, enveloppen,
de website, e-mails etcetera.
|